| A táncoló bolond |

Egy Zog nevű lény repülő csészealjon megérkezik a Földre, hogy elmondja a Föld-lakóknak, hogyan lehet megakadályozni a háborúkat és gyógyítani a rákot. Ezt az információt Mango nevű szülőbolygójáról hozza, ahol ő és társai fingás és sztepptánc útján érintkeznek. Zog éjszaka ér földet Connecticutban. Mihelyst kiszáll a csészealjból, észrevesz egy lángoló házat. Berohan a házba, sztepptáncot jár és fingik, úgy figyelmezteti a házaiakat a szörnyű veszélyre. A családfő egy golfütővel kiloccsantja Zog agyvelejét

Utolsó kommentek

• 2013-09-11 11:04:24
  • JUSTrngSAVEu

...Tisza-tó!

A Balaton környéke már többször megvolt, a társaság egyik része pedig pár hete megkerülte a Fertő-tót, így szinte magától értetődő megoldásnak tűnt a helyszín.
Sokat nem variáltunk, hanem ráböktünk a keddre a naptáron, s így is tettünk. Nem túl korán feldobáltuk a gépeket a tetőre, a sajátom pedig a csomagtartóban landolt, s kb 1,5 órás, főkét sztrádás utazás után, meg is érkeztünk Poroszlóba.

Poroszló jó kiindulási pont márcsak azért is, mert Pestről itt érjük el a tavat. 2012-ben átadtak egy ökocentrumot a gát közelében, amihez építettek parkolót, ahol könnyen letehettük az autót.

Előrelátásból déli irányba (Kisköre-Abádszalók) vágtunk neki az útnak, mert így ősszel úgy számoltam, hogy tényleges életet Tiszafüreden fogunk még találni, ez később be is bizonyosodott.

Az ökocentrumot megkerülve már fel is lehet hajtani a gátra. A kaptatóhoz közeledve nem tudtam mi vár ránk, mert bár sok bringás és túrázós oldal van, de nagyrésze pontatlan, vagy hiteltelen, s így lutri, hogy az utak ténylegesen milyen állapotban vannak. A gátra felérve minden félelmünk elszállt. Tökéletesen aszfaltozott és karbantartott út fogadott, amelyen kényelmesen tekerhettünk egymás mellett. A védmű mentén a rétek és árterek gondosan lekaszálva, rendben tartva. Az út messze húzódik az autóutatoktól és többször a településektől, így végig ártéri erdők és a Tisza ölelésében tekerhetünk.
Sarud környékén még a vízparti büfék is nyitva vannak, ezt az út mentén üldögélő horgászok száma indokolhatja, mert kerékpárosokkal csak egyszer találkozunk - leszámítva a helyi közmunkásokat, akik valamennyien azzal közlekednek - az egész út alatt.

Az autópályát még sűrű köd lepte, de a megérkezésünkre a nap felszárította, s igazán kellemes 23-24 fokban és napsütésben kerekezhetünk, bár a biztonság kedvéért az esőkabátok a táskában figyelnek.

Kiskörénél jön az első kellemetlenség, de ezek is csak apróságok. A fizetős strand kapuja le van zárva, így egy rövid kerülőt kell tenni, majd az erőmű gátját elhagyva az út minsőége romlik el, de szerencsére 1-2 kilométer után ismét a tökéletes aszfalt fogad. Hamar beérünk Abádszalókra, ahol a hatalmas starnd fogad, igaz zárva van. A falu viszont kisebb, s hiába keresünk valami éttermet, csak az eldugott templom melletti kocsmát találjuk, amit a helyiek töltöttek meg. Jó lenne, de ablaktalansága mégis riasztó, még az épület előtt sem található pad, vagy asztal, csak a kerékpártartók ékesítik a teret. Kihagyjuk, s haladunk tovább immár ismét a gáton.
Eddigre a szomjúság és az éhség kezd úrrá lenni rajtunk, viszont a tónak ez az oldala már más képet mutat. Települést, életre utaló nyomokat nem látunk, pusztán nádasok és madárrajok színesítik a tájat, itt már horgászokat sem nagyon látni. A semmiből, szinte megmentőként mégis egy horgásztanyára lelünk az út mellett, de kedvünk gyorsan alább hagy, mert hétfőtől szerdáig zárva tartanak. Szerencsére ez ma, pedig kedd van, még sincs így, mert a tulaj a kertben dolgozik, s örömmel kinyitja a büfét. A csapolt Soproniról sajnos le kell mondanunk, mert a gép elromlott, így gyorsan párosával bekapkodunk pár Heinekent.

Kisimulva haladunk tovább a gáton. Tiszafüredre beérve az út elágazik, mi a várost felé fordulunk, ahol a központban a Molnár Vendéglőt választjuk az ebéd elfogyasztására. Alapvetően nem szeretem a flair székes helyeket, így fenntartásokkal ülünk be, de az étterem végül rácáfol a kinézetére, s korrekt áron esszük magunkat degeszre. Könnyen tesszük, mivel innen Poroszló - s vele együtt az autó - csak 10 km, közben a töltésen és a gáton kell már csak áttekernünk.

Az úttal kapcsolatban egyedül a gát az, ami csalódást okozott. Jó bevallom titkon valami Hoover-gáthoz hasonló élményben reménykedtem (persze eltúlozva), mert a térképen annyira lenyűgözőnek tűnt, ahogy a 33-as út átszeli a tavat. A valóságban a tóból és az átszelésből nem jön át semmi élmény, mert jobbról a vasúti töltés, balról pedig ártéri erdő veszi el a kilátást. Poroszlóhoz érve javul a helyzet, az utolsó 1-2 kilométeren tényleg megnyíilik a táj, és vethetünk pár pillantást jobbra és balra is a Tisza gyönyörű természeti kincseire.

Pontosan 71 km-et mutat az óra, mikor begördülünk az Ökocentrum parkolójába. Időben és átlagsebességben is jók voltunk, egyedül a gáton áthaladva, a többieket 30-35 km/h átlagsebességgel húzva az oldalszél erejét éreztem meg a lábaimban.

Egy kósza ötlettől vezérelve bemennénk még vidrákat nézni, de a pénztár és vele együtt a hely is hamarosan zár, így majd legközelebb. Tavasszal ugyanitt!

A bejegyzést eddig 1 látogató ajánlotta a címlapra

Köszönöm!
Pontok: 5 (pontozók száma: 4)

Hozzászólások...

_user_68073 2013-09-12 21:42:49
Na, tavaszig itt van neked ajándékba 2 vidra az ökocentrumból.

_user_53983 2013-09-12 20:33:36
Nem is értettem Kiskörénél a fizetős strandot, mivel az addig elhagyott szabadstrandok jobban néztek ki. Mindenesetre a mellette lévő régi üdülő igazi retró hangulatú volt.
_user_41283 2013-09-12 20:30:09
Idén voltunk baráti társasággal Kiskörén. Az idő jó volt, de alig volt ember a strandon, amit nem csodálok, mert valami tragikus, hogy mennyire nincs karbantartva. A vízinövények 5 perc úszás után szanaszét kaszaboltak. Voltam ott már korábban is, kb. 15 éve (uh, ezt de félelmetes így leírni), és nagyon nem ilyenre emlékeztem. Akkor rengetegen voltak, külföldiek is és színvonalas volt az egész. Nem is maradtunk sokáig, megdobáltuk egymást iszappal és mentünk is vissza a házba inni. :D
_user_12680 2013-09-12 14:03:31
Igen, nagyon finom és különleges halételeik vannak!
_user_53983 2013-09-12 09:24:22
Be is mentünk volna, ha nyitva lett volna. A hely amúgy Örvényesen van, Tiszafüred előtt, s egyből a gát (kerékpárút) mellett, szóval tényleg ideális ebédhelyszín lett volna.

Amúgy saját tapasztalatből ajánlod?
_user_12680 2013-09-11 22:53:58
ha legközelebb arrafelé jártok, ide